Teden otroka 2024: “Otrok, nepopisan list”

Letos smo uspešno izvedli že 70. Teden otroka, ki je potekal od 7. do 13. oktobra, z osrednjo temo “Otrok, nepopisan list”. Ta poseben teden je bil priložnost, da smo se vprašali, ali lahko najdemo vzporednice med otroštvom nekoč in danes. Čeprav se zdi, da se je veliko spremenilo – od tehnologije do tempa življenja – smo skozi številne dejavnosti odkrili, da je bistvo otroštva ostalo enako: veselje do igre, radovednost in ustvarjalnost.

Učenci vseh starosti so skozi različne dejavnosti raziskovali otroštvo nekoč. Na razrednih urah so uživali v glasbi, rajali, peli in plesali ob svojih izbranih pesmih, kar je ustvarilo prijetno in sproščeno vzdušje. Šolski radio je pripravil posebno oddajo o Tednu otroka, med odmori pa so zvočniki predvajali pesmi, ki so jih izbrali učenci za svoje razredne himne. Povezali smo preteklost in sedanjost, saj smo obujali spomine na glasbo in oblačila iz preteklih časov.

Eden izmed vrhuncev tedna je bilo skupinsko ustvarjanje stripov, kjer so učenci različnih starosti združili moči in skozi zgodbe ter ilustracije prikazali življenje otrok nekoč, danes in v prihodnosti. Ta ustvarjalni proces je bil odličen način za medsebojno sodelovanje in izražanje domišljije. Vzporedno so četrti razredi obravnavali knjige, kot je Košarkar naj bo ter peti razredi  Bratovščino Sinjega galeba in skozi pogovore raziskovali teme športa, prijateljstva in vztrajnosti. Pri urah fizike so učenci urili svoje sposobnosti preko raznih iger, ki spodbujajo razmišljanje. Učenci so v tem tednu tudi urejali okolico šole in šolski vrt. Pri tem so zelo uživali.

Povezovanje generacij je prišlo do izraza, ko so starejši učenci brali mlajšim, nato pa so skupaj razpravljali o prebranem in odgovarjali na radovedna vprašanja. Učenci so imeli tudi priložnost intervjuvati svoje starše in stare starše o njihovem otroštvu, kar je prineslo zanimive zgodbe in spoznanja o šoli in igrah v preteklosti. V tem tednu smo učencem omogočili, da so se več časa igrali.

Tednu otroka nismo dodali le ustvarjalnih, temveč tudi športne vsebine. Učenci prve triade so sodelovali v krosu, medtem ko so starejši učenci pomagali mlajšim pri urah športne vzgoje. Naloge so bile zasnovane tako, da so bile primerne za vse starosti, s poudarkom na sodelovanju in gibanju. Poleg tega je ta dan potekalo tudi zasedanje Otroškega mestnega sveta, kjer so učenci imeli priložnost izraziti svoje ideje in predloge za izboljšanje življenja otrok.

Teden smo zaključili z glasbenim ustvarjanjem, ko je učitelj glasbe skupaj z učenci obiskal mlajše učence in z njimi ustvarjal nepozabne glasbene trenutke. Starejši učenci pa so se podali v svet tehnologije v računalniški učilnici, kjer so spoznavali osnove programiranja in raziskovali digitalni svet. Mlajši učenci so imeli kino dan. Ogledali so si film v pižami in seveda z nepogrešljivimi kokicami.

Teden otroka 2024 je bil tako priložnost za povezovanje, raziskovanje in ustvarjanje. Pokazal je, da je otroštvo ne glede na čas vedno polno radovednosti, veselja in igre. Z dejavnostmi, ki smo jih izvedli, smo dokazali, da so otroci resnično “nepopisan list”, ki nosi v sebi nešteto priložnosti za prihodnost.

Zapisala: 
Branka Horvat

Skip to content