Učenci s posebnimi potrebami in učenci priseljenci

Na šoli namenjamo posebno skrb učencem, ki imajo učne težave in tistim, ki imajo s strani Zavoda RS za šolstvo odločbo o usmeritvi. Učenci, ki imajo učne težave, se vključujejo v DPPU in drugih oblik individualne in skupinske pomoči učiteljev.

Učenci, ki imajo odločbo o usmeritvi, imajo od 1 do 5 ur dodatne strokovne pomoči. Ravnateljica pred začetkom novega šolskega leta za vsakega učenca imenuje strokovno skupino, ki jo sestavljajo: razrednik, učitelji, ki učenca poučujejo, učitelj PAR, svetovalni delavec in učitelji dodatne strokovne pomoči.

Strokovna skupina skupaj s starši ter učencem oblikuje individualizirani program dela in upošteva njihove pripombe in predloge. Člani strokovne skupine se sestanejo s starši v začetku šolskega leta, po potrebi ob koncu prvega ocenjevalnega obdobja ali ob koncu šolskega leta. Na šoli je 74 učencev s posebnimi potrebami na matični šoli in 21 na podružnici, nekaj učencev pa je tudi v postopku za pridobitev odločbe.

Z učenci delajo inkluzivna pedagoginja Tina Kolarič, specialna pedagoginja Elka Mlakar, socialna pedagoginja Mateja Prša, pedagoginje Nina Horvat, Nataša Pogorevc Tarkuš in Petra Vujnovič. Zunanje sodelavke so specialna pedagoginja Maja Berlec, psihologinja Tina Kajzer Hameršak in logopedinja Špela Vrtačnik iz OŠ dr. Ljudevita Pivka Ptuj ter tiflopedagoginja Anja Koletnik iz Centra IRIS – Zavoda za slepo in slabovidno mladino Ljubljana. Ena učenka ima po odločbi tudi spremljevalko za nudenje fizične pomoči.

 

UČENCI PRISELJENCI

V letošnjem šolskem letu se je na novo všolalo 7 učencev priseljencev. Za uspešno vključevanje priseljencev upoštevamo zakonska določila in nove Smernice za vključevanje učencev iz drugih jezikovnih in kulturnih okolij. Priseljenci so učenci, ki se prvič vpisujejo v vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji in imajo vsaj začasno prebivališče v Sloveniji. 

Učenci priseljenci iz drugih držav so lahko ob koncu pouka v šolskem letu, v katerem so prvič vključeni v osnovno šolo v Republiki Sloveniji, neocenjeni iz posameznih predmetov, vendar lahko vseeno napredujejo v naslednji razred.

Učenci priseljenci iz drugih držav, ki se prvič vključijo v osnovno šolo v Republiki Sloveniji v drugem ocenjevalnem obdobju šolskega leta, so lahko neocenjeni iz posameznih predmetov tudi ob zaključku pouka v naslednjem šolskem letu, vendar lahko vseeno napredujejo v naslednji razred.

V dogovoru s starši se med šolskim letom prilagodijo načini in roki za ocenjevanje znanja ter število ocen. Podrobneje se prilagoditve ocenjevanja znanja opredelijo v individualnem načrtu aktivnosti učenca priseljenca  ali INA. Znanje učenca priseljenca iz druge države se lahko ocenjuje glede na njegov napredek pri doseganju ciljev oziroma standardov znanja, opredeljenih v učnih načrtih. Za učence priseljence s posebnimi potrebami je INA del individualiziranega programa. Prilagoditve ocenjevanja med šolskim letom se učencu priseljencu iz druge države upoštevajo največ tri šolska leta po vključitvi v osnovno šolo v Republiki Sloveniji.

Za priseljence organiziramo učenje slovenščine, jim nudimo različne oblike pomoči in podpore. Pri tem jih usmerjamo tudi v Dnevni center, ki ga izvaja društva Ars Vitae.

V letošnjem šolskem letu učence priseljence dodatno poučujejo slovenščino učiteljice mag. Filip Gračnar, Mihaela Kukovec, Nataša Miteva, Petra Turk Muratovič,  Lidija Šošter in Mima Terbuc. Na matični šoli koordinira delo za učence priseljence svetovalna delavka Darija Erbus, na podružnici Nina Horvat.

 

PROSTOVOLJSTVO

V letošnjem šolskem letu bodo učencem pomagali tudi prostovoljci. Delo prostovoljcev je zapisano v internem Pravilniku o prostovoljstvu, ki ga je sprejel svet zavoda. Prostovoljec mora biti star najmanj 18 let. Lahko opravlja naslednja prostovoljska dela: spremstvo otrok s posebnimi potrebami, ki jim ne pripada spremljevalec, pomoč pri učenju, druženje v skladu z izvajanim programom (po pouku, dnevi dejavnosti, odmori), spremstvo in pomoč učencem na dnevih dejavnosti. Za organizacijo prostovoljskega dela v zavodu, vzpostavitev in vodenje evidenčnega lista in mentorstvo prostovoljcu skrbi mentor in koordinatorica Darija Erbus.

 

IZOBRAŽEVANJE NA DOMU

 letošnjem šolskem letu se 2 učenca šole izobražujeta na domu. Izobraževanje na domu določa Zakon o osnovni šoli, od 88. do 92. člena. Starši najkasneje do začetka šolskega leta o izobraževanju otroka na domu pisno obvestijo osnovno šolo, v katero je otrok vpisan, za vsako leto posebej, najpozneje do 15. avgusta. 

Osnovna šola za učenca, ki se izobražuje na domu v začetku šolskega leta staršem predstavi cilje, standarde znanja, merila ocenjevanja in pogoje za napredovanje v naslednji razred, starše sproti obvešča o rokih in načinu izvedbe ocenjevanja znanja učenca ter izvede ocenjevanje znanja v rokih, ki so zakonsko določeni. Za učenca, ki se izobražuje na domu, se od letos naprej po novi zakonodaji ocenjuje znanje iz vseh predmetov glede na predmetnik posameznega razreda.

Znanje učencev, ki se izobražujejo na domu, oceni izpitna komisija. Če učenec ne doseže standarda znanja za posamezni razred, ima pravico do ponovnega preverjanja znanja pred začetkom naslednjega šolskega leta.

Če učenec ponovnega preverjanja znanja ne opravi uspešno, mora v naslednjem šolskem letu nadaljevati osnovnošolsko izobraževanje v javni ali zasebni osnovni šoli. Če učenec 9. razreda ponovnega preverjanja ne opravi uspešno, lahko 9. razred ponavlja ali opravlja popravni izpit.

Za učence s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo na domu po prilagojenih programih izobraževanja ali po posebnem programu vzgoje in izobraževanja, se preverjanje, znanja izvaja v skladu s pravilnikom, ki ureja osnovnošolsko izobraževanje učencev s posebnimi potrebami na domu.

Skip to content